Художествена крилати фехтовка. Демонстрационни изпълнения по фехтовка в Царицино. Художествената фехтовка е това, което връща тази ера при нас

Изминаха 3 века от времето на Дюма и Сабатини, но красотата и романтиката на тази епоха са все още живи. Помните ли тези прекрасни филми, близки на много сърца - "Мичмани", "Трима мускетари"? Художествената фехтовка е това, което ги прави зрелищни и автентични. Това не е просто майсторство с меч, физическа тренировка, сценични умения, но и искрена любов към ерата на рицарите и красивите дами.

Художествената фехтовка е това, което връща тази ера при нас.

Художествената фехтовка е инсцениран и доведен до съвършенство дуел, когато майсторите, свикнали с ролите си, според сценария и без редактиране на разфасовки, играят дуела като цяло, пресъздавайки картини минали днии контракции. Работата върви без защита, със строги процедури за безопасност, реални фехтовъчни техники и креативна игра.

Ние предизвикваме виртуалния живот, нелюбимата работа, манията за финансова печалба.

Искаме да се отървем от интернет и да усетим вкуса на реалния живот, истинска битка, страст, почувствайте твърдостта на ръката и издръжливостта на краката!

Искаме да създадем свои собствени сценарии и да оставим идеите ни да оживеят. Искаме да влияем положително на света около нас! Искаме да израснем до пълноценни театрални постановки, където има текст, актьорско майсторство, страст, чест, меч, благородство!

Художествената фехтовка е:

  • Физическо възпитание;
  • Фехтовка;
  • Бойна акробатика;
  • Сценична битка без оръжие;
  • Основи на актьорството;
  • Историческо и културно наследство;
  • хоби;
  • Спиращо дъха театрално костюмирано шоу!

Почувствайте се като смел мускетар, отчаян пират или хладнокръвен аристократ.

Можеш...

  • Опитайте в ролята на любимите си герои от книги и филми - благородници и мускетари, мичмани и пирати, герои и авантюристи.
  • Почувствайте вълнението от битката, стремежа на битката.
  • Да се ​​присъедини към националната и световната история
  • Научете се да контролирате тялото си.
  • Научете театрални техники и трикове на сценичен бой и бойна акробатика.
  • Намерете съмишленици.

Подгответе се за битка, като в добрите филми!

Създаваме условия за задоволяване на нуждите на хората:

  • в културни, творчески, интелектуални и духовно развитие;
  • реализират творчески потенциал;
  • създаваме условия за социализация на младите хора;
  • развиваме форми на свободно време в съответствие със съвременното световно културно развитие.

Митингът по фехтовка, който обедини бойците от клоновете на клуба в Старица, Москва, Балашиха и Ржев, завърши успешно. Заснех филм, получих безценен опит!снимка във ВК

Резултати от фехтовални митинги "Лято 2017", 1-ва и 2-ра смяна. Въз основа на резултатите от първата сесия, която се проведе в края на юни 2017 г., бяха създадени 14 видеоклипа със собствени сценарии. Според резултатите от втората смяна през юли все още има едно видео от монтажа по-горе. Можете да проследите пускането на останалите в дневника на клуба в групата VK: https://vk.com/kaf_vysov. Представяме на вашето внимание няколко видеоклипа с участието на нашите ученици и ръководителя на клуб по арт фехтовка "Предизвикателство"

Ученето на фехтовка просто така е интересно само по себе си. Но е много по-интересно, ако има поле за това изкуство. Някой се състезава в шампионати, някой участва във фестивали и реконструкции, някой организира професионални представления, а ние за второ поредно лято намираме отдушник под формата на аматьорски снимки.
Първо формираме идеи за сценарии, след това ги пишем сами, правим сторибордове, задаваме реквизит, оператори, дизайнери на костюми, асистент-режисьори, гримьори и, разбира се, предварително репетираме битки и подреждаме психологическото състояние на нашите герои.
Това лято имахме 2 смени по 7 дни. Плановете ни включваха сценарии като „Претендент”, „Син на ковач”, „Чест на сестра”, „Не се предавай”, „Ангард”, „Писмо”, „Сянка” и „Обикновено чудо”. Повечето от тях са кратки (5-9 минути), но има и по-дълги. За повечето сценарии имаше много желаещи да участват, така че понякога снимаха едно и също нещо, но с различни актьори в главните роли.
Стартира през януари 2017 г организационно обучениеЛетя. От април те започнаха да репетират битки и роли.
От 26 юни до 2 юли 1-ва смяна „отстъпи назад”, а от 22 до 28 юли – втората. Снимките се проведоха в Берново, Старица (Краеведски музей, къщата на търговеца Филипов, Прасков-Пятницкая църква, самият град) и в Чукавино (историческият ансамбъл и селския комплекс Чукавино).
И деца, и родители участваха в снимките и то с голям ентусиазъм: нямаше нито един човек, за който нямаше да има роля или организационно, безценно приложение за филмовия екип. За мен, като режисьор, това бяха две прекрасни смени: моите момчета от Москва, Балашиха, Старица и Ржев станаха прекрасни приятели и работиха добре заедно. Самоналожените продуцентски екипи свършиха страхотна работа и мисля, че направихме добра крачка напред от The Chase от 2016 г.

На 19 септември, на Фестивала на балните традиции на Екатерина II, на откритото пространство на музей-резерват Царицино, като част от Великия Екатеринински бал, Студио за художествена фехтовка Espada ще представи демонстрационни изпълнения и майсторски класове по фехтовка. Организатор на събития: международен съюзНемска култура (MSNK) с подкрепата на правителството на Москва.

Способността да се борави с меч или, както още го наричаха, "изкуството на меча" е неразделна част от живота на благородството, средство за развиване на сръчност, възпитание на военния дух. В Русия „науката за рапира“ беше въведена в благородни военни учебни заведения с указ на Петър I, освен това фехтовката беше задължителна професия за всички придворни ...

Гостите на събитията от Великия Екатеринински бал очакват колоритен инсцениран бой на главната сцена на ул. различни видовеостри оръжия от майсторите на Студио за художествена фехтовка "Еспада" - победители и лауреати на руски и международни състезания.

Освен това на една от пътеките на парк Царицино ще бъдат организирани майсторски класове по фехтовка с режещ и пронизващ меч за всички. Ще придобиете разбиране за бойната стойка на фехтовача, основните техники на защита и атака при фехтовка и ще се опитате да приложите придобитите знания в упражнения с партньори.

За студиото:

Студио за художествена фехтовка "Еспада" (Москва) е лидер на руската художествена фехтовка.

Студиото е основано през 2004 г. и е основоположник и основен двигател на нов спорт у нас. Спортистите на Espada формират гръбнака на руския национален отбор по фехтовка. На последното световно първенство учениците на студиото спечелиха 2 златни медала "сребърен" и "бронз". На руското първенство през 2014 г. шест от изпълненията на студиото получиха турнирни награди, включително 4 златни медала. Въз основа на постигнатите резултати седем спортисти на Espada завършиха стандарта за майстор на спорта.

Ръководител на студиото професор на катедрата по бойни спортове на Руския държавен университет физическо възпитание, доктор на педагогическите науки, заслужил треньор на Русия Алек Мовшович.

Относно проекта:

Големият Екатеринински бал е мащабно ежегодно събитие, посветено на традициите и културата от епохата на Екатерина Велика.

Балът е централно събитие от голям културно-образователен проект „Културно-исторически форум: формиране и принос руски германцив развитието на руската държава. Формиране на обща гражданска идентичност” и има просветителски, възпитателен и хуманистичен характер.

Организатор: Международен съюз на немската култура (ISNK) с подкрепата на правителството на Москва.

Партньори по проекта: Благотворителна фондация „Хоспис Вера“, музей-резерват „Царицино“, Институт за етнокултурно образование – BIZ, MaVi Group, Имперска порцеланова фабрика, хотел „Балчуг Кемпински Москва“, Съюз на московските имиджмейкъри, салон за красота BlackRabbit, портал за билетмаркет. ru, издателство на музика MIRUMIR къща, фирма за отдаване под наем на Останкино, училище за акварел Сергей Андрияка, студио за художествена фехтовка ESPADA, AZIMUT Moscow Olympic Hotel 4*, компания Арсенал, работилница за исторически танци Entrée, компания Impera, компания "Мосигра", студио-магазин "Шкатулочка".

Информационна поддръжка: "Московски немски вестник" (Moskauer Deutsche Zeitung); Информационен порталРуски немци Rusdeutsch.ru, Vash Leisure, сп. Dobrye Sovety, списание Lisa.


Ръководител:
Новиков Евгений Виталиевич
CMS в художествената фехтовка
Можете допълнително да се запознаете с треньора и посоката тук: Клубна страница вконтакт,
Уебсайт на КАФ "Предизвикателство"

Изминаха 3 века от времето на Дюма и Сабатини, но красотата и романтиката на тази епоха са все още живи. Помните ли тези прекрасни филми, близки на много сърца - "Мичмани", "Трима мускетари"? Художествената фехтовка е това, което ги прави зрелищни и автентични. Това не е само фехтовка, физическа подготовка, сценични умения, но и искрена любов към ерата на рицарите и красивите дами.
Артистична фехтовка- това ни връща в тази епоха.
Художествената фехтовка е инсцениран и доведен до съвършенство дуел, когато майсторите, свикнали с ролите си, според сценария и без редактиране на разфасовки, играят дуела като цяло, пресъздавайки картини от минали дни и битки. Работата върви без защита, със строги процедури за безопасност, реални фехтовъчни техники и креативна игра.
Предизвикваме виртуалния живот, нелюбимата работа, манията за финансова печалба
Искаме да се отървем от седенето в интернет и да усетим вкуса на истинския живот, истинската битка, вълнението, да усетим твърдостта на ръката и издръжливостта на краката!
Искаме да създадем свои собствени сценарии и да оставим идеите ни да оживеят.
Искаме да влияем положително на света около нас!
Искаме да израснем до пълноценни театрални постановки, където има текст, актьорско майсторство, страст, чест, меч, благородство!

Художествената фехтовка е-

  • Физическо възпитание
  • Фехтовка
  • Бойна акробатика
  • Сценична битка без оръжие
  • Актьорски основи
  • Историческо и културно наследство
  • хоби
  • Спиращо дъха театрално костюмирано шоу!

Почувствайте се като смел мускетар, отчаян пират или хладнокръвен аристократ.


Можеш...
  • Опитайте в ролята на любимите си герои от книги и филми - благородници и мускетари, мичмани и пирати, герои и авантюристи.
  • Почувствайте вълнението от битката, стремежа на битката.
  • Да се ​​присъедини към националната и световната история
  • Научете се да контролирате тялото си.
  • Научете театрални техники и трикове на сценичен бой и бойна акробатика.
  • Намерете съмишленици.

Подгответе се за битка, като в добрите филми!


Създаваме условия за задоволяване на нуждите на хората:
  • в културно, творческо, интелектуално и духовно развитие,
  • реализира творчески потенциал,
  • създаваме условия за социализация на младите хора,
  • развиваме форми на свободно време в съответствие със съвременното световно културно развитие

Артистична фехтовка през погледа на световни шампиони

През септември руски отбориучаства за първи път в Световното първенство по художествена фехтовка в Сан Марино. В състезанието участваха представители на 11 държави: Норвегия, Португалия, Чехия, Белгия, Канада, Германия, Франция, Швейцария, Италия, Сан Марино и Русия. За сметка на руския отбор 3 златни медала. Две от тях спечели отборът на Фехтомания (РГУФК-РАМТ) от Москва.

Кореспондентът на официалния сайт на Международната благотворителна фондация „За бъдещето на фехтовката“ Татяна Колчанова се срещна с членовете на този отбор, неговите треньори и художествен ръководител, за да получи отговори на въпросите: „Какво е художествената фехтовка – спорт или изкуство? На какво трябва да се обърне повече внимание - бойна техника или забавление, сценични ефекти? Необходима ли е драматургията? Какви са изискванията за поставяне на спектакли, както и за тяхното оценяване? Какво бъдеще очаква една нова спортна дисциплина, балансираща на пресечната точка на изкуството и спорта? Кой и как стигна до художествената фехтовка? Благодарение на какво в нов спорт за Русия дебютантите на Световното първенство успяха да победят по-опитни съперници?

Разговаряхме с момчетата и техните учители в Синята стая на Централния дом на актьорите няколко часа. Все още не са се охладили след триумфа си в Сан Марино. Говориха емоционално, ентусиазирано и много. И ми отне много усилия, за да обобщя този материал. Първо, успяхме да разберем как ръководителите на екипа тълкуват концепцията за художествена фехтовка.

Художествената фехтовка е метод за провеждане на условен, предварително репетиран бой. Такъв дуел трябва да има сюжетна линия, може да бъде допълнен с музикално оформление, текст, танци, трикове и т.н. Участници в представлението фехтовка в костюми и оръжия, посочващи епохата, към която принадлежи сюжетът, който са избрали за поставяне на спектакъла. Освен това правилата не позволяват импровизация. Тоест на публиката се представя мини-спектакъл, базиран на фехтовка.



А за треньорите най-трудното беше да съберат всички членове на отбора. Ако за спортистите имаше концепция - режим, ежедневни тренировки, то за актьорите беше трудно да изберат времето за тренировка. Те тренираха с удоволствие и здравословна доза смелост след края на изпълненията, когато колегите им състезатели вече си затваряха очите. Леонид Лавровски си спомня: „Не участвах в Световното първенство, но бях в отбора на Руското първенство. Когато се появи стимул под формата на официално национално първенство, което беше и селекция за световно първенство, променихме отношението си към тренировките. И така, през март тренирахме веднъж седмично, но от края на април тренирахме почти всеки ден, а някои все още оставаха да тренират през нощта. Когато има стимул, тогава има време и за обучение.”

Отборът на Фехтомания успя да стигне до Световното първенство, където се състезава в две категории - "XVI век - модерност" и "Извън времето, свободен стил". И двамата бяха най-добрите. Попитах момчетата - вярваха ли в победата? Прохор обясни: „Имаме комично мото: „Победа, суета, световно господство“. Той е роден на тренировъчния лагер преди Световното първенство. Разработихме епизод, в който всички атакуваме Глеб Качан и той не трябва веднага да се отказва, а да се държи до последно с прав гръб. И тогава казах: „Представете си, целият свят ви гледа и във всяко ваше движение трябва да четете – победа, суета, световно господство”. Този слоган се хареса на всички.



Лада Мошарова си спомня трудността, с която се ражда всеки номер: „В началото момчетата не взеха сериозни уроци по фехтовка, така че беше в работата по „Музея на восъчните фигури“. Този номер ни беше даден с голяма трудност. Но сега е почти шедьовър. Същото беше и с „Нощ в Испания“. С Лена Тихомирова не успяхме да ги убедим да играят този номер. Тогава казах - ще направим "В двора на остатъци". Представете си - огромен двор от остатъци, принц и просяк. Тогава момчетата извикаха - не, да подобрим испанската тема. Тогава поставих условие - ще имаш придружител, а Лена каза - Соня Иванова. Казват, може би покани художник? И Лена отговори - не, художникът няма да се справи. Тук имаме нужда от истински напади, истински фехтовални техники. И когато се обединиха по идеята, беше голямо удоволствие да работя с тях.

И Роман Степенски разказа как понякога на спортистите е било трудно да реализират актьорската идея: „Обясних на Соня как трябва да седи на коленете ми. Не разбира. Тогава казвам, всичко е просто - крачка напред, хвърли се, близо. Разбрах".

В Сан Марино момчетата се съгласиха да не преминават през всички епизоди на скорост по време на репетициите. Беше невъзможно да се разкрият всички карти преди време. Но в един момент се наложи да проверя движенията спрямо музиката и трябваше да изпълня епизода на пълна скорост. „Джовани, организаторът, дотича тук и извади меча от ръцете ми“, спомня си Роман. - Аз не разбирам какво се случва. И той казва, че това е измама, мечът не е метален, както трябва да бъде, а пластмасов. Давам му оръжие и той разбира, че е истинско, метално. Не можеше да повярва, че е възможно да се извършват движения с истински оръжия с такава скорост. Ние се смяхме."

Имаше още един епизод, за който говорят всички членове на екипа. Имаше ден, когато всички идваха на репетицията преди състезанието. На откритата сцена, където се разхождат туристи, имаше битки във всеки ъгъл на площада, беше шумно, всички говореха в различни езици. Дойде ред и на руснаците да репетират на сцената. Момчетата започнаха да минават покрай "музея" без музика. И изведнъж разбраха, че го правят в пълно мълчание. Всички спряха и само ги погледнаха. Съперниците бяха изумени от силата и увереността на отбора. „Разбрахме се помежду си“, обяснява Прохор, „че в обучението не показваме всичко в пълна сила, обещахме да не продаваме значението на нашите номера на никого. Всеки от тях премина на кратки фрагменти. Но дори от няколко фрагмента от един номер, опонентите и съдиите разбраха, че представляваме сериозна сила. Предимството ни беше, че всички сме професионалисти – в актьорството или в спорта. Всички владеем втория вид дейност. Единият е фехтовка, другият действа. Нашите опоненти са или недоизиграни актьори, или недооценени атлети. Сред тях има и просто аматьори, хора от улицата, които са се обединили в клубове, провеждат фестивали, а цели семейства се занимават с голям ентусиазъм в актьорската фехтовка.”

Още един наш отбор от Коломна, представляващ Центъра на руската военна култура на първенството „Святогор”, също може да се нарече професионалист, – казва Роман. – Те също спечелиха първо място. Тези момчета се занимават с реконструкцията на Коломенския Кремъл. Всеки ден те провеждат екскурзии, представят се с демонстрационна програма, оттук и такава издръжливост. Изпълняват се с вериги, имат истински оръжия, които сами коват. Не всички приемат това толкова сериозно, колкото спортистите от Коломна, за мнозина шампионатът е просто масов празник, хулиганство, което няма нищо общо с историята или фехтовката.

Момчетата от отбора на Фехтомания вярват, че не само умението, но и шансът им е помогнал да спечелят шампионата. „Всички се представиха при нормални условия“, казва Прохор, „а по време на нашите започна да вали. Само ние успяхме да се представим на уличната сцена, получихме първия номер чрез теглене на жребий. Според сюжета, героят на Сергей Герасенков пръв умря на сцената и небето започна да плаче. След нашето представяне състезанието беше преместено на закрито. Преди първенството да продължи, минаха два часа. И през всичките тези два часа всички говореха само за представянето на нашия отбор.”

Според Глеб Качан в художествената фехтовка все още няма такъв важен елемент- критерии за оценяване. „Вземете например фигуристите“, дава пример Глеб. - Оценяват сложността на елементите - двоен аксел, троен и т.н. Един скейтър може чисто да пързаля програмата, без да използва сложни елементи, докато друг може да падне, но да изпълни скок с четири оборота. И докато не се появят ясни критерии за оценка, художествената фехтовка няма да се възприема като пълноценен спорт. Трябва да се разработят единни правила, така че състезателите да разберат какво се изисква от тях и защо получават определени точки.”
Докато нашите шампиони са практикуващи. Те следват пътя на грешката и изпитанието. Точно както беше в танците на лед. IN фигурно пързалянеКогато танците бяха включени в официалната състезателна програма, възникна въпросът - какво е това? Как може да се оцени това? Накрая просто се разбрахме – какво технически средстваможе да се използва и какво не трябва. С живота си, с победите си нашите пионери показват, че пътят на развитие, който вървят, има право на живот. Те се опитват да съчетаят професионализма на актьорите и спортистите и това вече доведе до победа на Световното първенство. Но след това наблюдаваме глада на теория. Няма дискусия за техническия подход към този спорт. Засега това е територия, в която никой не се бие. Някои хора се възползват от тази ситуация. Защото веднага щом се определят условията и правилата на играта и вашият език, веднага ще стане ясно кой какво струва. И все пак вярвам, че ще дойде време, когато художествената фехтовка ще заеме своето място в историята на нашия спорт и руските майстори ще могат да постигнат същото уважение и чест като колегите си от спортната фехтовка.

Членове на отбора "Фехтомания":

Алексей Лонгин, завършил Руската академия за театрално изкуство (ГИТИС). В момента е артист на Московския театър "Et Cetera" под ръководството на А. Калягин. Зает с представления: "Шайлок", "Вестник "Руски инвалид" за 18 юли", "Тайната на леля Мелкин". Той играе много във филми („Ловът за гений“, „Наказателен батальон“, „Майки и дъщери“, „Войници-11“, „Студенти-международни“, „Тридесет години“ и др.) Изпълнител на битки и др. каскади във филми: „Слуга на суверените“, „Бокс на сенки-2“, „Нова земя“ и др. Режисьор на първите номера на екипа на „Фехтомания“.

Сергей Герасенков, завършил Руската академия за театрално изкуство (ГИТИС). В момента е артист на Московския драматичен театър на името на М. Ермолова. Участва активно в записването на аудио книги („Островът на съкровищата“, „Черна стрела“ и др.). Провежда авторския курс по сценично движение и пластика.

Глеб Качан, завършил Руската академия за театрално изкуство (ГИТИС). Понастоящем е артист на московския театър "Школа на модерната пиеса". Изпълнява солова програма в бард клуб "Гнездо на глухаря" и на вечерите на Театрален център "На Страстной" (при Съюза на театралните дейци на Руската федерация).

Роман Степенски, завършил Руската академия за театрално изкуство (ГИТИС). В момента е артист на Руския академичен младежки театър. Заснет във филми („Антикилер-2“, „Последният уикенд“ и др., изпълнител на битки и каскади във филма „Слуга на суверените“).

Прохор Чеховской, завършил Руската академия за театрално изкуство (ГИТИС). В момента е артист на Руския академичен младежки театър. Още като студент той е запознат с главната роля в пиесата "Малкият лорд Фаунтлерой". Заснет във филми („Завръщането на Мухтар“, „Летище“, „Удовлетворение“, „Не се раждай красив“, „Кулагин и партньори“, „Национално съкровище“ и др., изпълнител на битки и трикове във филма „Слуга на суверените“).

Леонид Лавровски, завършил Руската академия за театрално изкуство (ГИТИС). Още като ученик той изигра няколко роли в спектаклите на театър „При Никитските порти“, в момента е артист на театър „Училище за съвременна пиеса“. Студентка на Литературния институт (Драматичен отдел). Учител по актьорско майсторство в RATI (GITIS) и Института за руски театър. Като режисьор той си сътрудничи с няколко предприемачески проекта. Участва в снимките на филмите "Московска сага", "Децата на Арбат", "Звездата на империята" и др.

София Иванова, завършил Руския държавен университет за физическа култура и спорт със специалност Бойни спортове". Майстор на спорта по фехтовка. Четирикратен шампион на Русия по фехтовка.

Артем Деев, студент 5-та година на Руския държавен университет за физическа култура и спорт, специалност Бойни спортове. Майстор на спорта по фехтовка. Победител в шампионатите на Москва и Русия по фехтовка. Като каскадьор участва в снимките на филма Съкровищата на Мазарин (продължение на Тримата мускетари).

Треньори на отбори:майстор на спорта по фехтовка - Елена ТихомироваИ Елена Яковлева.

Художествен ръководител Лада Мошарова.

Хореограф Михаил Лавровски. Народен артист на СССР, лауреат на Ленинската награда, Международно състезаниебалетни артисти, награди за тях. Васлав Нижински от Парижката академия за танци, награда на Москва в областта на културата и изкуството.